VCAP5-DCD – first shot

Sajnos a pentek 13-a nem hozott szerencset: 288 ponttal (300-tol pass) vegeztem kicsivel fel ketto utan.

A DCA-hoz hasonloan a Data Center Design is baromi hosszu. De ennek ellenere, masok szerint is – (nehany exam experience itt, itt es itt vagy itt) – nem elegseges az ido, nagyon feszitett a tempo. Alapban 3:45 ora, plussz 30 perc jar a nem angol anyanyelvueknek, igy 4:15 ora a tiszta ido. (Illetve van meg egy 15+5 perces survey is az exam elott).

time-travel

Mibol all a vizsga?

  • 94 db single/multiple choices es drag n drop tipusu kerdes. Ebbol nagyon keves volt a single choices (4-bol 1 helyes),  tulnyomo resze multiple choices volt (5-bol 2, vagy 3 helyes valasz). Illetve bar azt olvastam hogy drag n drop csak 1-2 szokott lenni, szerintem volt vagy 15 darab. Ezek jellemzoen 2 oszlopot tartalmaznak: az egyik oldalon levo 6-12 db item-et a masik oldalon levo 4-7 db kategoriakba kell dobalni. Nem mindet, es neha egy kategoraba mehet tobb is. A 94 kerdes tulnyomo resze meretes leirast tartalmaz, sokszor teljes oldal rengeteg szamadattal, oriasi mennyisegu a kerdes szempontjabol irrelevans informacioval amibol ki kell hamozni a lenyeget. Ez mind ido.
  • A hires visio-like tool-ra epulo design feladatok: ebbol 6 db van. A design tool UI demo-ja letoltheto a vmware oldalarol. A tool sebessege szerintem teljesen rendben volt, rosszabbra szamitottam. Viszont bugos, ha mar 1-2 shape connected, akkor azokat jobb nem mozgatni tobbe: random helyre atpakolhatja a hozza kapcsolodo tobbi shape-et. Ezeknel meg hosszabb a szoveges leiras, komplexebbek a feladatok. erdemes rajuk szanni darabonkent 15-20 percet is. Nemtudom az automatikus ertekeles milyen modon zajlik, de szerintem a feladatok tobbsegenel tobb jo design is letezhet. Az biztos hogy a tervezesi feladatok az igazan hangsulyosak, de reszpontokat is adnak. Szerintem nagyon jol megkomponalt remek design feladatok voltak.

Bar ugy osztottam be a rendelkezesemre jaro 4:15 oramat hogy a 100. kerdesnel jart le az ido, tobb – foleg oriasi szovegel rendelkezo multipe choices es drag n drop – kerdes ki kellett hagynom. Egyreszt mert a 6 design feladat veletlenszeruen elosztva erkezett igy nemtudni hogy mikor jonnek. Kihagyni pedig ezekbol egyet sem erdemes, igy muszaj haladni, amig mind a hat fel nem bukkan. Masreszt pedig nincs kerdes megjelolesi lehetoseg, es visszalepni sem lehet – pedig ez a legtobb (ha nem az osszes) vmware vizsganal elerheto.

Csusztattam volna tovabb az idopontot de a VMworld-os kupon miatt csak december vegeig lehetett beutemezni a vizsgat. Valoszinuleg a 1,5 honapos felkeszulesi ido nem volt teljesen elegendo, pedig minden nap folyamatosan foglalkoztam vele. Van meg nehany anyag amire mar nem jutott ido, es a vizsga alapjan tudom hol kell fejleszteni. Eppen ezert ujra fogok jelentkezni, hamarosan.

Ha van felesleges 50% os VCAP voucher-ed, akkor ne tarsd magadban:)

This entry was posted in Uncategorized, VCAP-DCD and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to VCAP5-DCD – first shot

  1. Pingback: VCAP5-DCD – second shot | vThing

  2. Pingback: VCAP6-DCV Design – 3C0-622 | vThing

Leave a Reply

